Tips om tevredenheid, betrokkenheid en welzijn van uw werknemers te stimuleren

Betrokkenheid is het resultaat van een uitdagende job, een stimulerende werkomgeving en de goede samenwerking tussen collega's.

De belangrijkste drijvende kracht achter tevredenheid, betrokkenheid, inzet, ... zijn de people management skills van de teamleider.

Betrokken medewerkers zijn er niet voor het geld, ze zijn er omdat ze zich betrokken voelen bij hun team, hun klanten en de organisatie.

Vanuit het oogpunt van werknemers zijn de sector benchmarks weinig relevant.
Perceptie en hoe zij zich voelen is veel belangrijker.

Omdat mensen de neiging hebben om zichzelf te vergelijken met hun collega's, is interne billijkheid van groot belang.

Stress wordt als probleem vaak overschat.

Bij de rapportering en bespreking van personeelsbevragingen moet veel meer aandacht worden besteed aan de sterke punten en opportuniteiten.

Het delen van bevindingen met de medewerkers is een geweldige manier om aan te tonen dat zij worden beschouwd als een van de belangrijke stakeholders.

Responspercentages van 80% en meer zijn essentieel om verder te kijken dan de gemiddelden en in te zoomen op teams en groepen.

Buy in van senior & middle management is een erg belangrijke voorwaarde voor een succesvolle personeelsbevraging.
Graag meer informatie?
Benieuwd naar wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen? Maak een vrijblijvende afspraak om in een persoonlijk contact onze cases te bespreken en een aanpak op maat van jouw bedrijf toe te lichten.