Telewerken na de coronacrisis?

Zal telewerken een 'blijver' zijn na de coronacrisis?

Met de coronacrisis werd werken van thuis uit plotseling een normale zaak. Waarschijnlijk zijn ook heel wat medewerkers van jouw bedrijf op dit moment thuis aan het werken. Hoe zal dit evolueren na de crisis? Dat telewerken voordelen en nadelen heeft is duidelijk, maar welke policy ga jij straks na de crisis als bedrijf voeren? Deze beslissing hoef jij nu nog niet onmiddellijk te nemen, maar het is best wel nuttig om de standpunten van je medewerkers en hun ervaring met thuiswerken nu al in kaart te brengen.

Met dit doel hebben wij een onderzoek rond thuiswerken opgemaakt en een beknopte McME vragenlijst ontwikkeld. De uitkomst van deze enquête zal op een objectieve manier weergeven hoe werken van thuis uit door jouw medewerkers wordt ervaren. Wat zijn bij telewerken voordelen en nadelen en hoe beoordelen je medewerkers het thuiswerken in vergelijking met hun werksituatie voor de crisis? Is er een gewijzigde motivatie rond thuiswerken?

Hoe brengen wij de ervaringen van je personeelsleden in kaart?

In dit onderzoek rond thuiswerken komt aan bod hoe jouw medewerkers de impact van bepaalde factoren ervaren. Om de voordelen en nadelen van telewerken en daarbij de ervaring met thuiswerken in kaart te brengen, worden er onder meer vragen gesteld zoals:

  • Hoe is de kwaliteit van de dienstverlening aan klanten (intern en extern)?
  • Hoe is de samenwerking met bijvoorbeeld klanten, leveranciers, collega’s, partners, collega’s, enz.?
  • Hoe verloopt de interne communicatie en hoe worden instructies en feedback gegeven?
  • Hoe zit het met de jobsatisfactie?
  • Hoe is de verbondenheid met het team en de organisatie?
  • Hoe gaat het met de motivatie, het algemeen persoonlijk welzijn en het work-life evenwicht?

Wil je meer informatie over de modaliteiten en de prijs?

Wat mag je concreet van ons verwachten?

Wij hebben ervoor gezorgd dat de inspanning om de vragenlijst in te vullen een minimum aan tijd in beslag neemt. Je krijgt van ons een unieke link voor jouw organisatie. Met de link kom je in onze enquête omgeving. Elke medewerker van jouw onderneming vult de enquête anoniem in. Het invullen duurt ongeveer 5 à 10 minuten. Je krijgt van ons een uitgebreide analyse in de vorm van een resultatenrapport. Dit wordt opgedeeld in geslacht, leeftijd, functie (leidinggevend en niet-leidinggevend), afdeling en gezinssituatie.

Dan is het aan jou!

Uit dit onderzoek rond thuiswerken komt voor jou duidelijk de motivatie van thuiswerken en de ervaring met thuiswerken voor je medewerkers naar voor. Hoe is het werken van thuis uit verlopen? Zijn de resultaten van de enquête verrassend of zijn het cijfers die je had verwacht? In ieder geval zijn het objectieve cijfers waarmee jij als CEO, HR-medewerker of leidinggevende aan de slag kunt. Hou jij deze policy van thuiswerken zo veel mogelijk aan of ga je terug naar de werksituatie van voor de coronacrisis? Of zoek je de 'gulden middenweg'? Het is vast een moeilijke beslissing. Maar een ding is zeker: je beslissing wordt volledig gedragen door objectieve cijfers. Wij helpen jou hierbij met onze enquête!

Wil je meer informatie over de modaliteiten en de prijs?

Benieuwd naar referenties & ervaringen?